De budgetbeheerder maakt een budgetplan voor u. In dit budgetplan staat wat uw inkomsten zijn, welke rekeningen er betaald moeten worden en hoeveel leefgeld u nodig heeft. Wanneer u akkoord bent met het budgetplan zal de budgetbeheer er voor zorgen dat uw inkomsten op een aparte rekening komen. Vanuit die rekening krijgt u uw leefgeld en worden alle rekeningen betaald.

 

Wanneer er schulden zijn dan zal de budgetbeheerder met de schuldeisers gaan praten. Er zal dan onderhandeld worden over betalingsregelingen, kwijtscheldingen of uitstel van betalingen. Vervolgens zal in het budgetplan een overzicht worden gemaakt van al uw schulden.

 

Alle post van instanties worden vervolgens direct naar de budgetbeheerder gestuurd. U heeft hier dus geen omkijken meer naar. Wij verwerken deze post en nemen enkel contact met u op bij bijzonderheden die niet in het budgetplan staan beschreven.

 

Daarnaast gaat de budgetbeheerder na of u alle toeslagen krijgt waar u recht op heeft. Ook voor het budgetbeheer zelf zal er een toeslag worden aangevraagd wanneer u een laag inkomen heeft. Dit heet een bijzondere bijstand. Door deze bijzondere bijstand kan het budgetbeheer voor u gedeeltelijk of zelf geheel kosteloos zijn. Tot slot zal de budgetbeheerder elk jaar de aangifte inkomsten belasting voor u doen.

Stappenplan-budgetbeheer2

HOE VRAAG IK HET AAN?

Wanneer u interesse heeft in budgetbeheer kunt u aan afspraak maken voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.